Jak probíhá regenerace

Většina majitelů dieselových automobilů s DPF má svůj „návod“ na to, jak se chovat při probíhající regeneraci stejně jako já. Někdo tvrdí, že je potřeba zařadit pátý převodový stupeň a jet ideálně tak, aby se otáčkoměr zastavil v červeně označeném místě na otáčkoměru, a někdo naopak tvrdí, že není potřeba cokoliv dělat a když zastaví, nechá regeneraci „doběhnout“ na místě.

Já a spoustu zákazníků, kteří mají DPF indikátor s displejem budou mít o něco přesnější návod na to, jak může regenerace ideálně a rychle proběhnout.

Pokud se zahájí regenerace a máte k dispozici DPF indikátor s displejem, můžete si zobrazit teplotu před nebo za DPF filtrem. Ideální průběh regenerace je zaručen při teplotách okolo 600°C. Těchto teplot docílíte, když pojedete po rovině nebo do mírného kopce resp. budete stále držet nohu na plynu. Dostačující počet otáček motoru je okolo 2500 – 3000 za minutu klidně na třetí převodový stupeň. Při uvedené teplotě výše proběhne regenerace za cca 10 – 15 minut dle stavu DPF.

Po dokončení regenerace je dobré nechat DPF vychladnout alespoň na 250 – 300°C.