Informace o DPF
Share
Hromadění popela ve filtrech pevných částic (DPF - Diesel Particulate Filter) je důležitým faktorem omezujícím životnost filtru, zvyšuje jeho tlakovou ztrátu a má nepříznivý vliv na spotřebu paliva. Hlavními zdroji popela jsou přísady do motorových mazacích olejů, paliva, opotřebení motoru. Složení a vlastnosti popela mohou být také ovlivněny chemií maziva, podmínkami výfukových plynů a strategií regenerace filtru (neúplná regenerace).
Pasivní regenerace – probíhá samovolně, když podmínky motoru odpovídají teplotám výfukových plynů přibližně 350–500 °C a teplota uvnitř DPF tak umožní samovolné hoření zachycených částic. Takovéto provozní podmínky odpovídají režimu konstantně vyššího zatížení motoru (setrvání motoru ve vyšších otáčkách a vyšším zatížení po delší dobu), například při jízdě po dálnici.
Aktivní regenerace – se spouští po ujetí vzdálenosti 300 - 1000 km, pokud nenastala možnost pasivní regenerace (tj. např. v městském provozu) a filtr se blíží svému naplnění. Maximální hodnota zaplnění je 24g. Teplota výfukových plynů je uměle zvýšena na asi 600 °C – používá se k tomu změna časování vstřiků motoru v kombinaci s vyšším množstvím paliva, aditiva, která podporují hoření nebo dokonce speciální dávkovací zařízení paliva po dobu regenerace do výfuku před DPF filtr. Aktivní regeneraci indikuje DPF control.
Zdroj: wikipedia.org, dieselnet.com